Saps on es troben els 50 millors restaurants del món?
23 juny, 2025La internacionalitat és un dels punts més importants dins el sector hospitality. Comptar amb experiència internacional és clau per a conèixer altres cultures, altres metodologies i maneres de treballar en el sector. Per a tots/es els futurs professionals que s'estan formant per a treballar dins del sector hoteler i/o gastronòmic, suposa un plus, aporta una visió més àmplia i global que els permetrà adquirir nous coneixements, posar en pràctica tot allò que han après i reforçar el seu camí formatiu.
En EUHT StPOL, els nostres estudiants de grau universitari, tècnic i màsters no només realitzen pràctiques a l'hotel-escola durant el curs, sinó que durant els mesos d'estiu compten amb l'oportunitat de realitzar pràctiques internacionals. Aquest estiu el nostre alumnat es dirigeix a un total de 17 països per a realitzar la seva estada de pràctiques:
1. Alemanya
2. Aràbia Saudita
3. Àustria
4. Cap Verd
5. Canadà
6. Xile
7. Colòmbia
8. Ecuador
9. El Salvador
10. Espanya
11. Estats Units
12. Grècia
13. Irlanda
14. Itàlia
15. Mèxic
16. Panamà
17. Suècia
Si mirem per continent, podem veure que la majoria dels estudiants realitzaran la seva estada de pràctiques a Europa, seguit d'Amèrica del Sud, Amèrica del Nord, Àsia, Amèrica Central i Àfrica. Destins internacionals que de ben segur reforçaran i ampliaran els seus coneixements durant el seu camí formatiu.
La importància de les pràctiques internacionals en el sector hospitality
A EUHT StPOL apostem per una formació teòric pràctica, utilitzant el mètode learning by doing. El nostre alumnat no només realitza pràctiques des del primer dia al nostre hotel-escola, sinó que a més compten amb diverses experiències internacionals durant el seu pas per l'escola. En el Grau Universitari en Direcció d'Empreses Hoteleres i Gastronòmiques els estudiants compten amb fins a 3 experiències de pràctiques internacionals, al 2n, 3r i 4t curs. En el Tècnic en Gastronomia i Restauració, les pràctiques internacionals es poden realitzar durant el 2n i 3r curs. I en el cas dels màsters, tant en el Master in Hospitality Management com en el Màster en Arts Culinàries, Innovació i Direcció de Cuina, els alumnes/as realitzen la seva estada de pràctiques durant l'estiu després de finalitzar els seus estudis.
A més, les Jornades de Desenvolupament Professional (JDP) ofereixen a l'alumnat d'últim curs i màsters l'oportunitat de realitzar entrevistes amb les cadenes hoteleres més importants del món per a aconseguir tant ofertes de pràctiques com contractes laborals. Una gran oportunitat per a començar a submergir-se en l'àmbit laboral.