Saps on es troben els 50 millors hotels del món?
19 maig, 2025El sector hospitality compta amb molts anglicismes tècnics àmpliament coneguts: front desk, check-in, room service, guest service, revenue management, housekeeping… però avui aprofundirem en un dels essencials per a un professional del sector: les soft skills. Què són? Per què són importants les soft skills dins del sector hospitality? Com es poden adquirir?
Les soft skills o habilitats toves es definirien com aquelles que una persona adquireix mitjançant l'experiència i la interacció amb altres persones. Són habilitats interpersonals vinculades als valors, l'empatia, la comunicació o la intel·ligència emocional, entre d’altres.
En el sector hospitality són especialment importants, ja que es tracta d'un sector amb un ampli i constant contacte amb persones, ja sigui en la recepció d'un hotel, a la sala d'un restaurant, dins d'una cuina, etc.
Aquests són només alguns exemples de les més rellevants en aquest sector: responsabilitat, ètica, multiculturalitat, treball en equip, honestedat, resolució de conflictes, empatia, confiança, pensament crític, comunicació, idiomes, gestió de l'estrès, resiliència, proactivitat, etc.
Learning by doing, la clau de l’aprenentatge de les soft skills
Les habilitats toves no s'aprenen en un context teòric. Si bé la part teòrica és important, ensenya un altre tipus de coneixements que també són essencials per a ser un professional del sector hospitality. No obstant això, la manera d'adquirir soft skills és a través de l'experiència directa i la interacció contínua amb clients i companys d'equip.
Molt demandades pels reclutadors del sector, les habilitats toves es desenvolupen gràcies a la pràctica constant i a l'aprenentatge en entorns reals. A EUHT StPOL, el nostre alumnat comença a adquirir les soft skills des del primer dia, gràcies a la nostra metodologia i el nostre hotel-escola, que els permet tractar amb clients reals des del primer dia.
Per què són importants les soft skills?
A més, permeten destacar en situacions on es requereixen habilitats més enllà de la part teòrica. Per exemple, saber resoldre una queixa d'un client amb empatia i eficàcia pot marcar la diferència entre una experiència negativa i una fidelització a llarg termini. En un entorn tan competitiu i demandant, aquestes habilitats poden ser clau per a construir una reputació professional sòlida.
Una bona manera d'enfortir les soft skills és mitjançant programes de formació, pràctiques professionals o voluntariats. Participar en equips multiculturals, assumir responsabilitats en projectes o enfrontar-se a desafiaments reals són grans oportunitats per a desenvolupar aquestes competències. En resum, es tracta d'aprendre fent i d'estar obert al feedback constant.