T'interessa aquest programa?

INFORMA'T AQUÍ

Tècnic en Gastronomia i Restauració

Nacionalitats al campus

Alumnes per classe de mitjana
+95%

dels alumnes ens recomana

inserció professional

El programa de Tècnic en Gastronomia i Restauració és un Cicle Formatiu de Grau Mitjà de doble titulació autoritzat per la Generalitat de Catalunya.

El Tècnic en Gastronomia contempla les dues especialitats:

• Cuina i Gastronomia
  • Serveis de Restauració

Durada: 3 anys

Idioma d’impartició: Castellà

Horaris:Jornada completa que combina teoria i pràctica a l’Hotel-Escola.

Les sortides professionals del Tècnic en Gastronomia i Restauració ofereixen una forta polivalència dins del sector de la gastronomia i restauració:

• Gastronomia: Xef, Cap de partida, Cap de pastisseria, Reboster, etc.
  • Serveis de Restauració: Maître, Responsable de restaurant, Responsable de barra, Sumiller, etc.

El pla d’estudis inclou classes teòriques, classes pràctiques i visites professionals a hotels, restaurants, cellers, centres d’investigació, etc.

Entre els tres cursos el pla docent consta de 2.872 hores:

• Seguretat, higiene i protecció mediambiental a l’hoteleria.
  • Processos de pastisseria i rebosteria
  • Ofertes gastronòmiques.
  • Pre-elaboració i conservació d’aliments.
  • Tècniques culinàries.
  • Postres en restauració
  • Operacions al restaurant.
  • Operacions al bar i cafeteria.
  • Servei de bar i cafeteria
  • Servei de vins.
  • Servei de restaurant i esdeveniments especials.
  • Productes culinaris.
  • Tècniques de comunicació a la restauració.
  • Anglès professional pel servei de restaurant.
  • Francès.
  • Formació i orientació laboral.
  • Empresa i iniciativa emprenedora.
  • Síntesi.
  • Formació a centres de treball

Durant el curs: Pràctiques diàries a les instal·lacions de l’Hotel-Escola. Aquestes són rotatives entre el Servei de Bar, Cuina i Sala de Restaurant.

Mesos d’estiu: Cada estiu la titulació inclou dos mesos de pràctiques professionals al sector. El primer any es realitzen a les instal·lacions de l’Hotel-Escola i és al finalitzar el segon curs i tercer que les pràctiques són a grups hotelers i de restauració externs a l’escola.

L’escola s’encarrega d’aconseguir pràctiques personalitzades per als alumnes, depenent de la seva especialitat, tant a nivell nacional com internacional.

• Diploma de Tècnic en Gastronomia i Restauració atorgat pel Centre de Gastronomia i Restauració de Sant Pol de Mar (CGR StPOL).
  • Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Cuina i Gastronomia atorgat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
  • Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Serveis de Restauració atorgat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
  • Professorat d’operacions, tant a nivell teòric com pràctic.
  • Professionals del sector: consultors, directius de restaurants i xefs de prestigi internacional.

Els requisits d’accés al programa són:

• Haver cursat l’Ensenyament Secundari Obligatori (ESO) o les proves d’accés a Grau Mitjà de Formació Professional.
  • Superar una entrevista personal amb un responsable acadèmic.

El CGR StPOL compta amb un Fons d’Ajuda a l’estudi per cursar estudis al centre. L'objectiu és facilitar l’accés als programes educatius a aquells candidats que, per raons econòmiques, tinguin dificultats per matricular-se. Les ajudes s’adjudiquen en forma de percentatge sobre el total del cost bàsic o acadèmic del curs fins a un 35%, basant-se en l’historial acadèmic i el nivell adquisitiu del candidat i dels que financen els estudis.

Algunes entitats públiques ofereixen altres ajudes:

Beca MAE-AECI (per estudiants no membres de la Unió Europea).

Beca Conpeht.

Finançament:

Existeix un acord amb diferents entitats financeres per obtenir un finançament especial per als alumnes d’EUHT StPOL:

Banc Sabadell.

“La Caixa”

• “He vist els meus somnis realitzats i he pogut desenvolupar la meva carrera a llocs insòlits i en les millors cadenes hoteleres. Sant Pol va ser l’inici del viatge, a través de qui vaig aconseguir la meva primera feina a un restaurant de prestigi”.

Alex Garés

Xef Executiu A Ritz Carlton Hotels And Resorts (Tailàndia). Promoció 1999.
  • “La combinació de la formació pràctica, teòrica i de gestió que he adquirit a Sant Pol m’ha ajudat a aconseguir posicions de responsabilitat a hotels i restaurants de prestigi”.

Josep Solé

Responsable De Food & Beverage Del Hotel Marqués De Riscal 5*. The Luxury Collection – Starwood Hotels & Resorts. Promocions…
  • “La vocació per la cuina ve dels meus pares. El sistema de treball, les tècniques de gestió i la titulació universitària els vaig obtenir a l’Escola de Sant Pol”.

Ramon Freixa

Premi Nacional De Gastronomia 2014. 2** Michelin. Freixa Tradició. Avalon. Promoció 1993.
  • “L’aprenentatge del CGR StPOL t’aporta les tècniques que necessitaràs a la vida real. Això et porta a evolucionar com a cuiner: ser conscient que tens que aprendre-ho tot, tots els detalls son importants per després saber el que realment vols”.

Albert Ortiz

Axol Restaurant (Cabrils). Guanyador Del Premi “Cuiner De L’Any 2014”. Promoció 2002.

TRUCAR