Vols més informació?

Concurs de Cuina Jove de Catalunya

41a Jornada Universitària de Gastronomia
34è Concurs de Cuina Jove de Catalunya

Des del 1980, l’EUHT StPOL organitza la Jornada Universitària de Gastronomia (antigues Jornades Gastronòmiques del Maresme) i, des del 1987, el Concurs de Cuina Jove de Catalunya. Es tracta d'un dels actes acadèmics gastronòmics i un concurs de cuina més antics celebrats a Catalunya.

Des de l’edició de l’any 2016, del Concurs de Cuina Jove de Catalunya en surt el representant de Catalunya a la fase final de l’European Young Chef Award. La participació d’un dels guanyadors del Concurs de Cuina Jove de Catalunya a la final de l’European Young Chef Award (EYCA) està impulsada per Prodeca (Promotora dels Aliments Catalans. Generalitat de Catalunya) i l’Agència Catalana de Turisme, com a membres de la plataforma de les Regions Europees de la Gastronomia (European Regions of Gastronomy).

La 34a edició del Concurs de Cuina Jove de Catalunya es va celebrar el dijous 28 d'abril de 2022 a les instal·lacions de l'Escola Universitària d'Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar (EUHT StPOL).

Raúl Gisbert, guanyador del Concurs de Cuina Jove de Catalunya 2022

El plat "Vermut en tres mossegades”, presentat per en Raúl Gisbert, alumne del Doble Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Gastronomia i Serveis de Restauració va ser el plat amb més puntuació global i com a tal, va rebre el Premi Absolut del Concurs de Cuina Jove de Catalunya, atorgat per l’EUHT StPOL i entregat, en aquesta ocasió, per la presidenta del jurat, la xef Fina Puigdevall.

Com a guanyador del Concurs, en Raúl representarà Catalunya a l’European Young Chef Award, que se celebrarà el mes de novembre a Noruega.

Fina Puigdevall, xef convidada a l'edició 2022

Cada edició, el Concurs de Cuina Jove de Catalunya versa sobre un producte o una temàtica concreta i es convida a un cuiner/a de prestigi.

En l’edició de 2022 la temàtica escollida ha estat la cuina de proximitat i la xef convidada ha estat la Fina Puigdevall, propietària i xef del restaurant Les Cols d’Olot, distingit amb dues estrelles Michelin i tres Sols de la guia Repsol.

A més a més de presidir el jurat del Concurs de Cuina Jove de Catalunya, la xef també va oferir una demostració de cuina per als estudiants de l’EUHT StPOL i per als participants del certamen.

Guardons

El Concurs de Cuina Jove de Catalunya premia al Millor Cuiner/a Jove de Catalunya amb el Premi Absolut i també entrega els següents guardons:

PREMI ABSOLUT: Premi EUHT StPOL
Atorgat per l'EUHT StPOL.

PREMI A LA DESTRESA I MILLOR TÈCNICA D'ELABORACIÓ
Atorgat per l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició.

PREMI A LA IMAGINACIÓ I CREATIVITAT
Atorgat per la Generalitat de Catalunya.

PREMI A LA MILLOR PRESENTACIÓ
Atorgat per l'Ajuntament de Sant Pol de Mar.

TRUCAR