Vols més informació?

INFORMA'T AQUÍ

Concurs de Cuina Jove de Catalunya

Jornada Universitària de Gastronomia

Des de 1980 i sense interrupció, l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar organitza la Jornada Universitària de Gastronomia (antigues Jornades Gastronòmiques del Maresme) i, des del 1987, el Concurs de Cuina Jove de Catalunya. Es tracta de l’acte acadèmic gastronòmic i del concurs de cuina més antics celebrats a Catalunya ininterrompudament.

Des de l’edició de l’any 2016, del Concurs de Cuina Jove de Catalunya en surt el representant de Catalunya a la fase final de l’European Young Chef Award. La participació d’un dels guanyadors del Concurs de Cuina Jove de Catalunya a la final de l’European Young Chef Award (EYCA) està impulsada per Prodeca (Promotora d’Exportacions Agroalimentàries. Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya) i l’Agència Catalana de Turisme, com a membres de la plataforma de les a href="https://www.europeanregionofgastronomy.org/">Regions Europees de la Gastronomia (European Regions of Gastronomy).

Cada edició del Concurs de Cuina Jove de Catalunya versa sobre un producte o una temàtica concreta i es convida a un cuiner de prestigi. En l’edició de 2019 la temàtica escollida ha estat la cuina de proximitat i els cuiners convidats; els xefs Javier i Sergio Torres. Al 2010 van rebre la primera Estrella Michelin pel restaurant Dos Cielos de Barcelona, que al 2018 va sumar la segona i han renovat les dues estrelles a la Guia Michelin 2019 amb el nou restaurant Cocina Hermanos Torres de Barcelona. A més a més de presidir el concurs, els xefs han tancat la Jornada Universitària de Gastronomia amb una demostració de cuina per a l’alumnat de l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar i per als participants certamen.

En l'edició de 2019 s’ha tingut un  record pel professor Julián Martínez, Cap del Departament de Cuina de l’EUHT StPOL des de 1984 fins al 2016. En homenatge, el Premi Absolut del Concurs de Cuina Jove de Catalunya 2019 ha dut el seu nom.

Concurs de Cuina Jove de Catalunya

El Concurs de Cuina Jove de Catalunya premia al Millor Cuiner Jove de Catalunya amb el Premio Absolut i també entrega els següents guardons:

PREMI ABSOLUT: Premi EUHT StPOL Julián Martínez
Atorgado per l'Hotel-Escola de Sant Pol de Mar.

PREMI A LA DESTRESA I MILLOR TÈCNICA D'ELABORACIÓ
Atorgado per l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició.

PREMI A LA IMAGINACIÓ I CREATIVITAT
Atorgado per la Generalitat de Catalunya.

PREMI A LA MILLOR PRESENTACIÓ
Atorgado per l'Ajuntament de Sant Pol de Mar.

Guanyadors i informació del Concurs de Cuina Jove de Catalunya 2019

Consulta AQUÍ tota la informació sobre el Concurs de Cuina Jove de Catalunya 2019 i de la Jornada Universitària de Gastronomia [+]

33è Concurs de Cuina Jove de Catalunya

TRUCAR